سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانون فرهنگی دستگردانیهای مقیم یزد
نویسندگان
لینک دوستان

ولادت نور

 پانزدهم شعبان سالروز ولادت با سعادت منجى عالم بشریت و برپاکننده عدل و داد در سراسر جهان حضرت مهدى(عج) را به همه شیعیان و ارادتمندان آن بزرگوار به ویژه بانوان گرامى تبریک و تهنیت عرض مى کنیم و از خداى سبحان تعجیل در ظهورش را مسئلت داریم.

ولادت امام زمان(عج) در شرایطى اتفاق افتاد که خلفاى ستمگر عباسى و دشمنان اهل بیت(ع) هرچه در توان داشتند بکار گرفتند تا به خیال خام خودشان جلوى تحقق وعده الهى را بگیرند ولى على رغم همه اقداماتى که انجام دادند نتوانستند کارى از پیش ببرند و در شب نیمه شعبان سال 255 هجرى وعده خداوند تحقق یافت و از دامن شیرزنى پاک و باتقوا به نام «نرجس خاتون» فرزندى پا به عرصه وجود گذاشت که جهان را به یمن وجود خود منور ساخت.

پس از شهادت امام حسن عسکرى(ع) و همزمان با آغاز امامت حضرت مهدى(عج) دوران غیبت آن حضرت نیز آغاز گشت. در بخشى از دوران غیبت که به «غیبت صغرى» معروف است، حضرت مهدى(عج) از طریق نایبان خاصشان با شیعیان در ارتباط بودند ولى با مرگ آخرین سفیر و نایب آن حضرت، ابوالحسن سمرى در ماه شعبان سال 329 هجرى این دوره پایان یافت و دوره «غیبت کبرى» آغاز گشت، براساس روایات متعدد از پیغمبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) و دلایل عقلى و نقلى ما معتقدیم که آن حضرت زنده و در میان ماست ولى بنا به مصالحى به امر خداوند از نظرها پنهان است تا هنگامى که وقت ظهور فرا برسد و آن بزرگوار با ظهور خود سراسر جهان را پر از عدل و داد کند.

 

مسئله اعتقاد به مهدویت و انتظار آمدن مهدى موعود(ع) در آخرالزمان مخصوص شیعه نیست و اجمالاً همه فرق اسلامى بر این باورند که در شرایطى که جهان آکنده از ظلم و جور باشد مهدى موعود که از فرزندان حضرت فاطمه زهرا(ع) و هم نام پیغمبر اکرم(ص) است، ظهور مى کند. با ستمگران مبارزه مى کند و ریشه ظلم و ستم را مى خشکاند، به امر خداوند بر همه موانعى که طاغوتیان بر سر راه آن حضرت بوجود مى آورند، غلبه مى کند و حکومت جهانى خویش را بر همه آفاق این کره خاکى مى گستراند و همه ساکنان زمین را از مواهب بى شمار حاکمیت عدل و دین برخوردار مى سازد.

البته باورمندى شیعه در مسئله مهدویت که مهدى موعود را آخرین امام معصوم(ع) مى داند و معتقد است آن بزرگوار اکنون زنده و در میان ما و ناظر اعمال و رفتار ماست، از ظرفیت و توانمندى خاصى برخوردار است که به هیچ روى با اعتقاد دیگر باورمندان به مهدویت قابل مقایسه نیست، زیرا اعتقاد به زنده بودن امام(ع) عاملى بسیار مهم در پویایى و حیات اجتماعى ماست و همیشه ما را در اقدامات اجتماعى و تلاش ها و مبارزات سیاسى، امیدوار به آینده نگه مى دارد. ما شیعیان همواره احساس مى کنیم یک پشتیبان قوى در میان ماست و بر کارها و فعالیت هاى ما نظارت مى کند و در همه کارها و اقداماتى که در جهت عمل به تکلیف شرعى انجام مى دهیم ما را یارى مى کند، و یک حمایت کننده و هدایت کننده قوى بالاى سرمان هست، ما را راهنمایى مى کند و همواره لطف و عنایت و دعاى خیر آن بزرگوار شامل حال مان هست که این خود عامل مهمى در پویایى، نشاط، بالندگى و حیات یک ملت است. البته روشن است که این همه در صورتى است که تلقى ما از مسئله انتظار و غیبت امام زمان(عج) تلقى منطقى و درستى باشد ولى اگر درک درستى نداشته باشیم و دچار کج فهمى شده باشیم، طبعا انتظار نه تنها عاملى حرکت زا و حیات آفرین نخواهد بود که چه بسا موجب رخوت و سستى و دست کشیدن از فعالیت هاى اجتماعى و مبارزاتى نیز بشود. چنانکه بودند افرادى قبل از انقلاب و در دوران مبارزه با طاغوت که در گوشه انزوا نشسته و هیچ قدمى در جهت اصلاح جامعه برنمى داشتند و مى گفتند خود حضرت صاحب الزمان(ع) درست مى کند. در حالى که همه مى دانیم که امام زمان(عج) از کسانى که دغدغه اصلاح خواهى و فریادرسى مسلمان را ندارند و به ساماندهى امور مسلمانان در حد وسع و توان خود همت نمى گمارند و به تکلیف شرعى خود عمل نمى کنند، بیزار است. شیعیان آن بزرگوار و منتظران حقیقى وظیفه دارند در جهت اصلاح امور و حاکمیت عدل و دین بکوشند و مقدمات و زمینه ظهور امام زمان(ع) را فراهم کنند.

بار دیگر ولادت آن بزرگوار را تبریک و تهنیت عرض مى کنیم و از خداوند متعال مى خواهیم که ما را از منتظران حقیقى آن حضرت قرار دهد.

  

  تولد حضرت مهدی (عج) و ایام نیمه شعبان پیشاپیش مبارک

- مهدی جان!

سئوالی ساده دارم ازحضورت                                                            من آیا زنده‌اموقت ظهورت

اگر که آمدی من رفتهبودم                                                                 اسیر سال وماه و هفته بودم

 

 دعایم کن دوباره جانبگیرم                                                                بیایم دررکاب تو بمیرم 

 

 

    

 

در انتظار دیدنت همه دلها بیقرارند
ای تک ستاره بهشت حسرت به دلمان نزار

به خداسوگند دنیا را آذین می بندیم اگر لحضه آمدنت را بدانیم...


ما معتقدیم که عشق سر خواهد زد

بر پشتستم کسی تیر خواهد زد
سوگند به هر چهارده آیه نور
سوگند به زخم های سرشارغرور
آخر شب سرد ما سحر می گردد
مهدی به میان شیعه برمی گردد
یا امام زمان انتظار هم از نیامدنت بی تاب شد...

چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی............چه بغضها که
در گلو رسوب شد نیامدی
خلیل آتشین سخن ؛ تبر به دوش بت شکن..............خدای مادوباره سنگ و چوب شد نیامدی
برای ما که خسته ایم نه؛ولی................................برای عده ای چه خوب شد نیامدی
تمام طول هفته را به انتظار جمعه ام.......................دوباره صبح؛ ظهر ؛ نه غروب شدنیامدی

بر چهره پرز نور مهدی صلوات بر جان و دل صبور مهدی صلوات
تا امر فرج شود مهیا بفرست بهرفرج و ظهور مهدی صلوات

درانتظار دیدنت همه دلها بیقرارند ..... ای تک ستاره بهشت حسرت به دلمان نزار


سر راهت در انتظارم ..... برده هجرت صبر وقرارم ...... جز ظهورت ای گل زهرا ..... به خدا حاجتی ندارم
کجایى اى همیشه پیدا از پس ابرهاى غیبت؟



سوسوی ستارگان آسمان در التهاب انتظار فرج توست
پس بیا وآسمان و زمین را گلستان کن که این خانه ، خانه توست

دیرگاهیست در درونم غوغایی برپاست...
به
گمانم که کسی می آید!
شاید تو باشی،

ای موعود
!

به امید روزی که متن تمام اس ام اس ها یک جمله باشد و آن : مهدی آمد

یا مهدی کدامین جمعه می آئی ؟
 


[ شنبه 90/4/25 ] [ 8:0 عصر ] [ خادم کوچک ]

در بخشهاى پایانى خطبه غدیریه، رئوس برنامه هاى مهدى موعود علیه السلام بیان شده تا هم خط سیر تاریخ جامعه اسلامى ترسیم گردد و هم آینده روشن و زیباى جامعه بشرى نشان داده شود؛ لذا دعوت مردم و بیعت گرفتن از آنان بر همین محور کلّى بوده است.

جریان غدیر و خطبه با عظمت آن فقط یک قصّه تاریخى خاص نیست که زمان آن گذشته و هیچ نقشى در امروز و فرداى جامعه اسلامى نداشته باشد، و همین طور یک حادثه شخصى نیست که پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله فقط امیر مؤمنان على علیه السلام را به عنوان وصى خود معرّفى نموده باشد و در نتیجه تاریخ مصرف و مبحث آن گذشته باشد؛ بلکه در غدیر خم و خطبه غدیریّه، توسط پیامبر دوراندیش و آینده نگر اسلام، تاریخ کلّ بشریت رقم خورد؛ چرا که امامت تمامى امامان دوازده گانه در طول تاریخ مطرح و تبیین شد؛ حقیقتى که از امیر مؤمنان علیه السلام آغاز مى شود و به مهدى صاحب الزمان علیه السلام منتهى مى گردد.

در بخشهاى پایانى خطبه غدیریه، رئوس برنامه هاى مهدى موعود علیه السلام بیان شده تا هم خط سیر تاریخ جامعه اسلامى ترسیم گردد و هم آینده روشن و زیباى جامعه بشرى نشان داده شود؛ لذا دعوت مردم و بیعت گرفتن از آنان بر همین محور کلّى بوده است.

در بخشى از این خطبه مى خوانیم: «اى مردم! پس از خدا بترسید و با على و حسن و حسین «وَالاَْئِمَّةَ کَلِمَةً طَیِّبَةً باقِیَةً؛ و امامان به عنوان کلمه پاکیزه باقیه» بیعت کنید! هر کس حیله کند، خداوند او را هلاک مى کند و هر کس وفا کند، مورد رحمت الهى قرار مى گیرد.

 حضرت قائم علیه السلام ، خاتم امامان
اوّلین نکته اى را که پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله درباره حضرت مهدى علیه السلام در خطبه غدیر گوشزد مى کند، این است که مهدى علیه السلام از ما خانواده نبوت و امامت است: «مَعاشِرَ النّاسِ اِنِّى نَبِىٌ وَعَلِىٌّ وَصِیّى اَلا اِنَّ خاتَمَ الاَْئِمَّةِ مِنّا الْقائِمُ الْمَهْدِىُّ؛ اى مردم! به درستى من نبى، و على وصى من است. بدانید که آخرین امام از ما، مهدى قائم است.»

 

البته این اوّلین بار نبوده که حضرت بر این مسئله تصریح نموده؛ بلکه قبل از خطبه غدیر بارها و بارها این مسئله را براى مردم بیان کرده است.

 

در اوایل بعثت فرمود: «لا تَذْهَبُ الدُّنْیا حَتّى یَلِىَ اُمَّتِى رَجُلٌ مِنْ اَهْلِ بَیْتِى یُقالُ لَهُ الْمَهْدِىُّ؛ دنیا به پایان نرسد، مگر اینکه امّت مرا مردى از اهل بیت من سرپرستى [ و رهبرى ] کند که به او مهدى علیه السلام گفته مى شود.»

 

و در روایات دیگر کاملاً مشخص نمود که مهدى علیه السلام از نسل على و فاطمه علیهماالسلام و از فرزندان امام حسین علیه السلام مى باشد و سرانجام دقیقا بیان فرمود: «فَإِذا مَضَى الْحَسَنُ فَبَعْدَهُ ابْنُهُ الْحُجَّةُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ عَلِىٍّ علیهم السلام ؛ و پس از حسن [عسکرى علیه السلام ] فرزندش حجّة بن الحسن بن على ( علیهم السلام ) مى باشد.»

 

دین اسلام دین جهانى
قرآن کریم این وعده را به بشریت مى دهد که روزى فرا خواهد رسید که دین حق یعنى اسلام فراگیر و جهانى شود؛ آنجا که مى فرماید: «هُوَ الَّذِىآ أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ »؛ «او کسى است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد تا آن را بر همه آیینها غالب گرداند؛ هر چند مشرکان کراهت داشته باشند.»

 

اگر چه امروزه اسلام بر بیش از یک چهارم دلها و سرزمینها حکومت مى کند و از شبه جزیره عربستان به تمام قاره ها و کشورها راه یافته؛ امّا تحقق کامل وعده الهى فقط در زمان حضرت مهدى علیه السلام ممکن است؛ چنان که روایات فراوانى از طریق معصومان علیهم السلام بر این امر گواهى مى دهند، از جمله امام باقر علیه السلام در ذیل آیه فوق فرمود: «اِنَّ ذلِکَ عِنْدَ خُرُوجِ الْمَهْدِىِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِ وَعَلَیْهِمْ صَلَواتُ اللّهِ فَلا یَبْقى اَحَدٌ اِلاَّ اَقَرَّ بِمُحَمَّدٍ صلى الله علیه و آله ؛ این مسئله (فراگیر شدن دین اسلام) در زمان قیام مهدى علیه السلام از آل محمد ـ که درود خدا بر او و آل او باد ـ خواهد بود. پس احدى باقى نمى ماند، مگر آنکه اقرار به [رسالت] محمد صلى الله علیه و آله مى کند.»

 

خود پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله نیز فرمود: «لا یَبْقى عَلى وَجْهِ الاَْرْضِ بَیْتُ مَدَرٍ وَلا وَبَرٍ اِلاَّ أَدْخَلَهُ اللّهُ الاِْسْلامَ؛ هیچ خانه خشت و گلى و خیمه اى بر زمین نمى ماند، مگر اینکه خداوند اسلام را در آن داخل مى کند [و اسلام شهر و روستاها و بیابانها را درمى نوردد].»

 

آن حضرت در خطبه تاریخى غدیریه در حضور بیش از یکصد هزار نفر این بشارت را داد که در زمان حضرت مهدى علیه السلام اسلام جهانى خواهد شد؛ آنجا که فرمود: «اَلا اِنَّهُ الظّاهِرُ عَلَى الدِّینِ؛ بیدار باشید او (مهدى) غالب براساس دین است.»

 

البته پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله پیش از آن، بارها این امر حیاتى را با صراحت به گوش مردم رسانده بود. یک جا فرمود: «سوگند به آنکه مرا به حق، بشارت دهنده برانگیخت! اگر از عمر دنیا جز یک روز نمانده باشد، خداوند آن روز را طولانى مى کند: «حَتّى یَخْرُجَ وَلَدِى الْمَهْدِىُّ... وَتُشْرِقُ الاَْرْضُ بِنُورِ رَبِّها وَیَبْلُغَ سُلْطانُهُ الْمَشْرِقَ وَالْمَغْرِبَ؛ تا اینکه فرزندم مهدى علیه السلام [در آن] قیام کند... و زمین به نور پروردگارش روشن شود و حکومت او شرق و غرب را فرا گیرد.»

 

انتقام از ظالمان
جاى تردید نیست که در طول تاریخ، ستمگران ظلم بى شمارى نسبت به بشریت، مخصوصا انبیا و اولیا علیهم السلام روا داشته اند؛ على الخصوص پیامبر خاتم صلى الله علیه و آله و آل او بیشترین ستمها را از ستمگران تحمل نموده اند و هنوز هم که هنوز است انتقام این جنایات و ستمگریها گرفته نشده و این عقده در دل همه بشریت به خصوص آل محمد صلى الله علیه و آله باقى است. هر چند عقیده ما این است که در روز قیامت ظالمان به جزاى خویش خواهند رسید، ولى با این حال براى عبرت و درس گیرى و همین طور براى تشفى دل مظلومان عالم در همین دنیا نیز از آنان انتقام گرفته مى شود. این امر در دوران منتقم آل محمد صلى الله علیه و آله ، منتقم همه مظلومان، مهدى صاحب الزمان علیه السلام تحقق خواهد پذیرفت.

 

حضرت ختمى مرتبت صلى الله علیه و آله در خطبه غدیر این تسلّى را به مظلومان عالم داد که مهدى علیه السلام انتقام آنها را خواهد ستاند؛ آنجا که فرمود: «اَلا اِنَّهُ الْمُنْتَقِمُ مَنَ الظّالِمِینَ؛ بیدار باشید او (مهدى) به حقیقت انتقام گیرنده از ظالمان است.» و در ادامه فرمود: «اَلا اِنَّهُ الْمُدْرِکُ بِکُلِّ ثارٍ لاَِوْلِیاءِ اللّهِ عَزَّ وَجَلَّ؛ آگاه باشید او است که انتقام خون دوستان خداى عزیز و جلیل را مى گیرد.»

 

در دعاى شریف ندبه در صبح جمعه مى خوانیم: «أَیْنَ الطّالِبُ بِذُحُولِ الاَْنْبِیاءِ وَاَبْناءِ الاَْنْبِیاءِ اَیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءِ؛ کجاست آن [منتقمى] که از ستم [ظالمان] بر پیامبران و اولاد پیغمبران دادخواهى کند؟ کجاست خون خواه [جدّ غریبش] شهید کربلا؟»

 

پیروز میدانها
از پرسشهایى که همیشه درباره قیام حضرت مهدى علیه السلام رخ مى نماید، این است که حضرت مهدى علیه السلام چگونه با شمشیر در مقابل سلاحهاى پیشرفته و وحشتناک عصر ما و یا عصرهاى بعد مقابله مى کند و بر آنان غالب مى گردد؟ پاسخ این پرسش در جاى خود بیان شده که با قدرت الهى و اعجاز آن حضرت، هم اسلحه هاى پیشرفته و مدرن بشرى از کار مى افتد و هم خداوند قدرتها و نیروهاى فوق العاده قوى را در اختیار آن حضرت قرار مى دهد که به سرعت بر قدرتهاى ستمگر و اسلحه هاى مدرن آنها غالب مى شود.

 

رسول خدا صلى الله علیه و آله در خطبه غدیر سر بسته و به گونه اى اجمالى از غلبه و پیروزى حضرت مهدى علیه السلام بر تمام قدرتها و زورمداران خبر داده است؛ آنجا که مى فرماید: «اَلا اِنَّهُ فاتِحُ الْحُصُونِ وَهادِمُها؛ بیدار باشید او (مهدى) فاتح قلعه ها و منهدم کننده آنهاست.» فرق نمى کند این دژها همان قلعه هاى قدیمى باشد و یا سنگرهاى محکم سیمانى و سپرهاى موشکى و ضدموشکى و فرق نمى کند اسلحه ها شمشیر و تفنگ و توپ و تانک باشد و یا اسلحه هاى پیشرفته اتمى و انواع جدید آن. قدرت و توان حضرت مهدى علیه السلام همه آنها را درهم خواهد شکست و بر همه آنها غالب و پیروز خواهد شد.

 

پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله در ادامه مى فرماید: «اَلا اِنَّهُ قاتِلُ کُلِّ قَبِیلَةٍ مِنْ اَهْلِ الشِّرْکِ؛ بیدار باشید او کشنده هر قبیله اى از اهل شرک است.» این شرک در هر لباس و در هر نقطه و با هر قدرت و امکاناتى که باشد، توسط آن حضرت از پا در خواهد آمد و یا قدرت هدایتى آن حضرت بر آنها غالب مى شود و منجر به هدایت آنان مى گردد. در برخى نقلها آمده است: «اَلا اِنَّهُ غالِبُ کُلِّ قَبِیلَةٍ وَهادِیها؛ آگاه باشید که او (مهدى) غالب بر هر قبیله اى و هدایتگر آن خواهد بود.»

 

خاتم پیامبران صلى الله علیه و آله در قسمت دیگر مى فرماید: «اَلا اِنَّهُ لا غالِبَ لَهُ وَلا مَنْصُورَ عَلَیْهِ؛ هشدار که کسى بر او (مهدى) غالب [و پیروز] نخواهد شد و علیه او یارى نخواهد گشت.»

 

وارث تمام علوم
در عصر مهدوى، پیشرفت علوم دینى و بشرى به اوج خود خواهد رسید؛ چرا که آن حضرت تمام علوم انبیا و امامان قبل از خود را داراست و از بحر بى پایان علوم الهى بهره مى برد.

 

پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله در خطبه غدیر به این امر اشاره نموده است. در یک جا مى فرماید: «اَلا اِنَّهُ الْغَرّافُ مِنْ بَحْرٍ عَمِیقٍ؛ هشدار که او از دریایى ژرف (علوم بى نهایت الهى) پیمانه هایى افزون گیرد.»

 

و در جاى دیگر مى فرماید: «اَلا اِنَّهُ وارثُ کُلِّ عِلْمٍ وَالْمُحِیطُ بِهِ؛ بیدار باشید که او وارث تمام دانشها [ى گذشتگان[ است و احاطه کامل بر آنها دارد.» راستى این تعبیر، با لفظ «کُلّ» در بخش علم، نشانگر فراگیرى و عمومیّت دانش وسیع آن حضرت است. در نتیجه باید گفت آن حضرت جامع علوم تمام گذشتگان خصوصا انبیاست و به کتب آسمانى آنان نیز احاطه کاملى دارد.

 

حضرت صادق علیه السلام فرمود: «امام زمان (مهدى علیه السلام ) ندا مى دهد: هر کس که کتابها [ى آسمانى] و صحف [انبیا] را مى خواند، پس باید از من بشنود! سپس ابتدا مى کند به [خواندن] صحفى که خداوند بر آدم و شیث نازل فرمود و امت [و پیروان] آدم و شیث علیهماالسلام مى گویند: به خدا سوگند! این همان صحف واقعى است و به راستى ما را نشان داد آنچه نمى دانستیم و در آن وجود دارد و آنچه بر ما مخفى مانده و آنچه از آن افتاده و تبدیل و تحریف شده بود.

 

آن گاه تورات و انجیل و زبور را مى خواند و اهل تورات و انجیل و زبور مى گویند: به خدا سوگند! تورات جامع و زبور تمام و انجیل کامل این رسول خدا صلى الله علیه و آله در خطبه غدیر سر بسته و به گونه اى اجمالى از غلبه و پیروزى حضرت مهدى علیه السلام بر تمام قدرتها و زورمداران خبر داده است

 

است و به راستى آن چندین برابر آن چیزى است که ما قبلاً خوانده بودیم.»

 

راز این همه دانش گسترده این است که آن حضرت، از جانب خدا سخن مى گوید و از منبع علوم بى نهایت الهى بهره مى برد. پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله در خطبه غدیر به این امر اشاره نموده، مى فرماید: «اَلا اِنَّهُ الْمُخْبِرُ عَنْ رَبِّهِ عَزَّ وَجَلَّ وَالْمُشَیِّدُ لاَِمْر آیاتِهِ؛ بیدار باشید که او از سوى پروردگارش خبر مى دهد و آیات و نشانه هاى او را محکم و برپا مى کند.»

 

در بحار الانوار ذیل جمله فوق به این صورت آمده: «وَالْمُنَبِّهُ بِأَمْرِ اِیمانِه؛ و آگاه کننده به امر ایمان او (خدا) است.»

 

گوشه هایى از اوصاف و مقامات آن حضرت
1. استوار و محکم
«اَلا اِنَّهُ الرَشِیدُ السَّدِیدُ؛ هشدار که او به رشد [واقعى] رسیده و استوار است.»

 

2. اختیار دار هستى به امر الهى
«اَلا اِنَّهُ الْمُفَوَّضُ اِلَیْهِ؛ آگاه باشید هموست که [اختیار امور جهانیان و آیین آنان] به او واگذار شده [و از طرف خداوند و با اذن او برخوردار از ولایت تکوینى] است.»

 

3. بقیة اللّه
تنها حجّت باقى مانده بر زمین اوست: «اَلا اِنَّهُ الْباقِى حُجَّةً وَلا حُجَّةَ بَعْدَهُ؛ آگاه باشید که حجت باقى مانده اوست و پس از او حجّتى [و امامى] نخواهد بود.»

 

4. حق در نزد اوست
حق واقعى در مسیر امامتى است که با امیر مؤمنان علیه السلام آغاز و با مهدى موعود علیه السلام خاتمه مى یابد.

 

پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله در خطبه غدیریّه فرمود: «وَلا حَقَّ اِلاَّ مَعَهُ وَلا نُورَ اِلاَّ عِنْدَهُ؛ هیچ حقى نیست مگر اینکه با اوست و هیچ نورى نیست مگر اینکه نزد اوست.» هر چه غیر او و در مسیرى جز او باشد، باطل و دچار تاریکى و ظلمات است.

 

5. ولى و امین الهى
طبق روایات فراوان هیچ گاه زمین خالى از حجّت نمى شود؛ خواه آشکار باشدو یا پنهان و پشت پرده. در این دوران حجت الهى همان مهدى علیه السلام است که قرنها قبل از غیبت آن حضرت پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله این مسئله را در خطبه غدیر گوشزد فرموده است: «اَلا وَاِنَّهُ وَلِىُّ اللّهِ فِى اَرْضِهِ وَ حَکَمُهُ فِى خَلْقِهِ وَ اَمِینُهُ فِى سِرِّهِ وَعَلانِیَتِهِ؛ آگاه باشید به راستى که او ولىّ خدا در زمین و داور او در میان مردم و امانتدار امور آشکار و نهان اوست.»

 

بشارت به مهدى علیه السلام در ادیان دیگر
همچنان که قرآن کریم مى فرماید: «وَ لَقَدْ کَتَبْنَا فِى الزَّبُورِ مِنم بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الاْءَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِىَ الصَّــلِحُونَ »؛ «در زبور بعد از ذکر (تورات) نوشتیم: بندگان شایسته ام وارث [حکومت[ زمین خواهند شد.» تمام ادیان الهى اعتقاد به منجى و مصلح دارند و همه به آمدن آخرین منجى بشارت داده اند و در کتب اصلى و غیر تحریف شده به شخص حضرت مهدى علیه السلام بشارت داده شده و در کتابهاى موجود فعلى دردست پیروان ادیان اشاراتى به این مسئله شده است.

 

پیامبر اعظم صلى الله علیه و آله با توجه به احاطه اى که به کتب آسمانى و مذاهب گذشتگان داشته اند، این جمله رسا را در غدیر خم اعلام فرمودند: «اَلا اِنَّهُ قَدْبَشَّرَ بِهِ مَنْ سَلَفَ بَیْنَ یَدَیْهِ؛ آگاه باشید که تمامى گذشتگان به [ظهور] او بشارت داده اند.»

 

این جمله نشان مى دهد که در کتب ادیان گذشته صریح تر از آنچه موجود است، به آمدن حضرت مهدى علیه السلام اشاره شده و گذشت زمان و دست تحریف گران آن را تغییر داده است.

 

از مهم ترین دستاوردهاى قیام مهدى علیه السلام
ظهور و قیام حضرت مهدى علیه السلام دستاوردها و برکات بى شمارى براى بشریت دارد؛ از عدالت فراگیر و همه جانبه گرفته تا امنیت واقعى در ابعاد مختلف، و از پیشرفت شگرف علوم گرفته تا رشد عقلانى بشر و غیره.

 

یکى از مهم ترین دستاوردهایى که در خطبه غدیر مورد اشاره قرار گرفته، این امر است که در آن زمان با هر کس به اندازه استعداد، لیاقت و توان علمى او برخورد مى شود. لیاقت محورى همه جانبه فقط در آن زمان تحقق خواهد یافت و در آن دوره است که نه کسى بیش از حق خود دریافت مى کند و نه کم تر از آن.

 

حضرت ختمى مرتبت صلى الله علیه و آله با توجّه به اهمیّت این دستاورد فرموده است: «اَلا اِنَّهُ قَسِیمُ [یَسِمُ] کُلِّ ذِى فَضْلٍ بِفَضْلِهِ وَکُلِّ ذِى جَهْلٍ بِجَهْلِهِ؛ هشدار که او هر صاحب فضلى را به اندازه ارزش و فضل او و هر نادانى را به اندازه نادانى اش تقسیم [و نشان] مى کند.»

 

راستى از دیرینه ترین آرزوهاى بشرى لیاقت محورى بوده است؛ حتى آنانى که زیاده خواه هستند، در مواردى، تن به لیاقت محورى مى دهند و فطرت و وجدان آنان نیز همواره آنها را به این موضوع ترغیب و تشویق مى کند.

 

جمع بندى سخنان پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله در خطبه غدیر نشان مى دهدکه حضرت آینده بس روشنى را براى بشر ترسیم کرده و رئوس و کلیّات اوصاف و برنامه هاى حضرت مهدى علیه السلام را به زیبایى ترسیم و تبیین نموده است.
 کپی ازوبلاگ
http://gholaami.parsiblog.com/


[ پنج شنبه 90/4/23 ] [ 6:56 صبح ] [ خادم کوچک ]

این جهالت انسان است که خدا را رها می‌کند و توجه به غیر خدا پیدا می‌کند و به فرموده حدیث، از محتاج، چیزی خواستن از سفاهت است و غیر خدا هر که باشد محتاج است.

جهالت دیگر اینکه ما همه تلاشمان برای خودمان روی مراحل اثباتی است نه ثبوتی. به مردم تحمیل کنیم که به ما آیت الله بگویند و تعریف کنند. خوب حالا همه مردم هم گفتند: شما کذا{این‌چنین}. با گفته آن‌ها شما کذا می‌شوید. نه، همانی که بوده‌اید، هستید.

 


 

 

آیت  الله بهاء الدینی

ذکر حقیقی

روزی از محضر آقا درباره اذکار و اوراد پرسیدند. فرمودند:«محصول و نتایج آن مادامی است، یعنی تا وقتی انسان مشغول است بهره‌مند است، ولی ذکر، ذکر قلبی است که نتایج آن همیشگی است. باید قلب و دل ربط به او داشته باشد. چه بسیار ذکرها که نتیجه مادامی هم ندارد و باید گفت: اشتغلت بالذکر عن المذکور. »

در جای دیگر فرمودند: «به تسبیح و ذکر و ورد گول نخورید، ممکن است چیزی عادت انسان شود، وقتی عادت شد، ترک آن وحشت آور است، و منشأ اثر هم نیست. انسان گاهی مثل ضبط صوت می‌شود، می‌گوید و می‌خواند و هیچ حالی او نیست، لذا چیزی عاید خود او نمی‌شود. »

در حدیث آمده است: «لا تنظروا الی طول رکوع رجل و سجوده لانه امر قد اعتاده و لو ترکه قد استوحش له» می‌فرمود: «روزی امام صادق علیه‌السلام بر جمعی گذشتند که حلقه ذکر تشکیل داده بودند، به آن‌ها فرمود: ذکر؛ اوراد زبانی نیست، ذکر، خدا را متذکر بودن و در برابر معصیت و گناه حالت وقایه و خود نگهداری داشتن است. »

 بندگی؛ نردبان تعالی

این عارف بزرگوار در یکی از نشست‌های درس اخلاقشان فرمودند:«راه رسیدن به این مقامات عالی انسانی، که حد نهایت ندارد، در سایه بندگی است. انسان به میزانی که حرکتش الهی شود و خالص گردد، به خدا و اولیای او نزدیک می‌شود.

انسان باید از انبیاء تبعیت کند و راه آنان را برود تا به کمالاتی که برای او آماده کرده‌اند برسد. نبی اکرم خود را پاک کرده بود و به مقام طهارت نفس رسیده بود تا به مقام خاتمیت و معراج و نبوت و ولایت رسید. در تشهد می‌خوانیم: « اشهد انّ محمداً عبده و رسوله » اول عبودیت سپس رسالت.

جهالت دیگر اینکه ما همه تلاشمان برای خودمان روی مراحل اثباتی است نه ثبوتی. به مردم تحمیل کنیم که به ما آیت الله بگویند و تعریف کنند. خوب حالا همه مردم هم گفتند: شما کذا{این‌چنین}. با گفته آن‌ها شما کذا می‌شوید. نه، همانی که بوده‌اید، هستید

مرز توحید و شرک                                                                                                                                                     

در جلسه‌ای یکی از آقایان آیه‌ای خواند که «اکثرهم مشرکون»، ایشان فرمود: «اینکه آیات دارد: »اکثر هم لا یعقلون، و «اکثرهم لا یعلمون» ما گمان می‌کنیم تأدباً قرآن فرموده است اکثر هم والا همه مشرکند. گرچه درست است اگر خودنبیّ خاتم هم، تنها استثنا شود، باز اکثر اطلاق می‌شود.

و فرمودند: تمام این تشبثات ما شرک است. غیر خدا را دخیل دانستن همه شرک است .« فمن کان یرجوا لقاء ربه فلیعمل عملاً صالحاً و لا یشرک بعبادة ربه احدا ؛ یعنی حتی پیامبر و ائمه را هم در عبادت نبیند.»

تمام انبیا و اولیا برای شناسایی خدا بوده‌اند و آن چیزی که قابل توجه است، شناسایی و معرفت خداست که قابل توجه است و مشکل.

و این جهالت انسان است که خدا را رها می‌کند و توجه به غیر خدا پیدا می‌کند و به فرموده حدیث، از محتاج، چیزی خواستن از سفاهت است و غیر خدا هر که باشد محتاج است.

جهالت دیگر اینکه ما همه تلاشمان برای خودمان روی مراحل اثباتی است نه ثبوتی. به مردم تحمیل کنیم که به ما آیت الله بگویند و تعریف کنند. خوب حالا همه مردم هم گفتند: شما کذا{این‌چنین}. با گفته آن‌ها شما کذا می‌شوید. نه، همانی که بوده‌اید، هستید.

یا اگر همه مردم بد بگویند، تأثیر دارد؟ نه. ما به فکر خودسازی نیستیم تا مرحله ثبوتی را درست کنیم و آدم شویم. اگر آن درست شد، کارها درست است، مردم بپذیرند یا نپذیرند.

مگر با فقه و اصول خواندن کار درست می‌شود، مگر کسی که فقه و اصول بلد بود خبرگان می‌شود که قدرت تشخیص داشته باشد در شناخت افراد. بلکه باید جنبه‌های معنوی این‌گونه افراد نیز قوی باشد که آن هم ریاضت و توسل می‌خواهد، تا آن دید در انسان پیدا شود.

 

مناعت طبع، نشانه تکامل

آیت الله بهاء الدینی

«قداست روحانی ارزان به دست نیامده، تا ارزان از دست دهیم؛ بلکه برای به دست آوردن آن خون‌ها ریخته شده و زجرهای فراوان کشیده شده است. وظیفه کلیه طلاب، حفظ قداست این لباس با ارزش است.

آقایان نباید نزد روحانی و غیر روحانی سر خم کنند و برای مال دنیا شأن خود و روحانیت را زایل کنند. باید تا ممکن است قناعت پیشه باشند. بزرگان و علمای سلف هیچ کدام به مجرد وارد شدن به درس سطح، خانه شخصی نداشتند؛ که طلبه مبتدی امروز، اشتهای داشتن آن را دارد و برای تهیه آن به هر کس رو می‌زند.

باید توجه داشته باشیم که از نشانه‌های تکامل و عوامل رشد شخصیت ما مناعت طبع است؛ یعنی از هر کس پول قبول نکنیم و در هر جا که معرکه‌ای به پاست وارد نشویم.

 

عبادت با ترک معصیت موثر است

بنده از نوجوانی به روزه و نماز شب علاقمند بود. سال‌های بسیاری با آن‌ها انس داشته‌ام که منشأ آثار و خیرات فراوانی برایم بوده‌اند.

اولین باری که ارواح علمای بزرگ به سراغ ما آمدند، هنگامی بود که از شدت روزه فشار سختی را تحمل می‌کردم حتی افرادی چون امام خمینی توصیه به ترک روزه می‌کردند، اما آثار و برکات آن بسیار بود و علاقه فراوانی به آن‌ها نشان می‌دادم.

به تهجد و نماز شب نیز عشق و علاقه‌ای زیاد در خود احساس می‌کردم، به طوری که خواب شیرین در برابر آن بی ارزش بود. این شور و عشق به حدی بود که گاهی خود به خود ـ هنگام اقامه نماز ـ بیدار می‌شدم و در شب‌هایی که خسته بودم، دست غیبی مرا بیدار می‌کرد.

تأثیر روزه و نماز شب با دست کشیدن از گناه و دوری از محرمات حاصل می‌شود؛ والا روزه‌ای که تنها گرسنگی باشد و نماز شبی که فقط بیداری و پس از آن گناهان گوناگون و یا فخر و تکبر و خودنمایی، هیچ ارزشی ندارد 

یادم هست در سال 1365 شمسی که بیمار بودم و در اثر کسالت ضعف شدیدی پیدا کردم، بر آن شدم که در آن شب تهجد را تعطیل کنم، چون توان آن را در خود نمی‌دیدم؛ اما در سحر همان شب حاج آقا روح الله خمینی را در خواب دیدم که می‌گوید: بلند شو و مشغول تهجد باش. در آن شب به خاطر سخنان ایشان مشغول نماز شب شدم.  

البته تأثیر روزه و نماز شب با دست کشیدن از گناه و دوری از محرمات حاصل می‌شود؛ والا روزه‌ای که تنها گرسنگی باشد و نماز شبی که فقط بیداری و پس از آن گناهان گوناگون و یا فخر و تکبر و خودنمایی، هیچ ارزشی ندارد.

 عاقبت بداخلاقی با والدین

«در ماه مبارک رمضان، علاوه بر کارهای روزانه، گاهی ساعتی نزد مادرم می‌ماندم و پس از صرف افطار به ادامه درس و بحث و مطالعه می‌پرداختم. شبی دیر وقت به خانه برگشتم، به طوری که یک ساعت بیشتر به اذان صبح نمانده بود!

هنگامی که وارد خانه شدم، مادرم را چنان ناراحت و آشفته خاطر دیدم که ناگهان به سوی من آمد و گفت: چرا این قدر دیر کردی!؟ از ناراحتی و نگرانی تا الآن نخوابیده‌ام. و بنده با غرور جوانی‌ای که داشتم، به جای اظهار محبت و عذرخواهی از ایشان گفتم: بی خود نخوابیده‌اید، می‌خواستید بخوابید. اما چندی نگذشت که چوب این برخورد غلط را خوردم. هر چند آن شب در پی کار خوب و پسندیده بودم، ولی به خاطر پایمال کردن حقوق دیگران و اذیت پدر و مادر تنبیه شدم. » 

بخش اخلاق و عرفات اسلامی تبیان

 


 

 

منبع :تبیان

آیت بصیرت ؛ سید حسن شفیعی ،سیری در آفاق ؛ حسین حیدری کاشانی


[ پنج شنبه 90/4/23 ] [ 4:0 صبح ] [ خادم کوچک ]

مقدمه:

در سال های اخیر تعداد خوانندگان رپ زیرزمینی رشد قارچ گونه ای داشته و تعدادشان به رو به گسترش است. دشمنان انقلاب تمام تلاش شان بر این است که از طریق خوانندگان رپ، فرهنگ انحرافی هیپ هاپ را در کشور گسترش دهند؛ فرهنگی که در آن کثیف ترین و مشمئز کننده ترین کارها به عنوان الگو معرفی می شود و با کمال تأسف برخی از جوانان کشورمان تحت تأثیر تبلیغات بی رحمانه سایت ها و شبکه های ماهواره ای، به آثار خوانندگان منحرف این سبک روی آورده اند، لذا به نظر می رسد بررسی وضعیت خوانندگان رپ و شناساندن این بزهکاران به جامعه امری ضروری در جهت مبارزه با این پدیده ضد فرهنگی باشد. به دلیل اینکه پرداختن به همه خوانندگان فعال رپ زیرزمینی در این مقال نمی گنجد، در اینجا ضمن معرفی سبک های مختلف رپ زیرزمینی، دو تن از خواننده های فعال هر سبک شناسانده می شود.

سبک اعتراضی سیاسی ریشه این سبک به اعتراض سیاه پوستان آمریکا علیه سیاست های نژادپرستانه آمریکا برمی گردد؛ در میان رپرهای ایرانی، تعداد انگشت شماری که از حداقل شعور سیاسی نیز بی بهره اند به این سبک روی آورده اند و در کارهای شان بی شرمانه به مردم و مسئولان نظام توهین می کنند و جالب اینکه در رسانه های ماهواره ای ضدانقلاب از آنها به عنوان متفکر یاد می شود.

دو تن از شاخص ترین افراد این سبک «شاهین نجفی» و «دیو» می باشند.

شاهین نجفی

شاهین نجفی دانشجوی «رشته جامعه شناسی» بود که به خاطر هنجارشکنی هایش از دانشگاه اخراج شد. او داخل کشور فعالیت های موسیقیایی محدودی داشت، اما این خواننده از آنجایی که خیلی شجاع!! است پس از اینکه فرسنگ ها از کشور دور و مطمئن شد که هیچ خطری او را تهدید نمی کند شروع به خواندن فحش های ریتمیک سیاسی کرد و کارهایی در حمایت از «ندا آقاسلطان» و «ترانه موسوی»!!اجرا کرد. علاوه بر این او در حمایت از «مجید توکلی» «دانشجوی فعال فتنه سبز که قصد داشت با چادر از دانشگاه فرار کند، آهنگی را اجرا کرد» و عکسی از خود را نیز با پوشش روسری منتشر کرد. این خواننده روانپریش، سال گذشته آلبوم «سال خون» را در حمایت از متوهمان سبز منتشر کرد.

دیو

«بهنام مهرخوان که با نام مستعار «دیو» فعالیت می کند مانند دیگر رپ خوان های شجاع سیاسی!! خارج از کشور فعالیت می کند. اولین قطعه سیاسی دیو «دست ها بالا» نام داشت که حدود شش سال قبل منتشر و به سرعت در اکثر رسانه های ضدانقلابی نظیر رادیو فردا، رادیو بی بی سی و تلویزیون پارس و... پخش شد. آهنگ دیگری از او که به کام ضد انقلابیون خوش آمد «سرباز ایرانی» است که کلیپ این آهنگ را شبکه مجاهدین خلق(منافقین) بارها پخش کرد. این خواننده مانند اکثر ضد انقلاب هایی که سال هاست از کشور خارج شده اند، افکارش هنوز درگیر مسائلی مانند «پرچم شیر و خورشید» است.   او هر چند وقت یک بار آهنگی منتشر می کند و میزان درک پایینش را از مسائل سیاسی به رخ مخاطبانش می کشد.

سبک گنگستا (رپ خوان های خیابانی)

سبک گنگستا در مورد خصوصیات فرهنگی محله های بدنام آمریکا می باشد. رپرهای ایرانی این سبک، به تقلید از خوانندگان معروف هیپ هاپ، در آهنگ های شان از خصوصی ترین فعالیت های جنسی گرفته تا مصرف مشروب و موادمخدر، بدون هیچ ابایی بیان می کنند.

دو تن از شاخص ترین های این سبک، گروه زد بازی و رضا پیشرو می باشد. گروه زد بازی زد بازی که نامش برگرفته از کلمه لمپنی «زید بازی» به معنای دختر بازی است از فاسدترین گروه های رپ زیرزمینی به شمار می آید.

اعضای این گروه دارای اسامی مستعاری نظیر «سامان ویلسون، مهرداد هیدن، سهراب ام جی، علیرضا جی جی و سیاوش سجیل» هستند. اسامی این گروه مانند آهنگ های شان دارای بار منفی است. به طور نمونه «سهراب ام جی» درباره لقبش می گوید « ام- جی مخفف کلمه (master joint) است و از آنجایی که خیلی ها می دونن من [به خاطر شدت مصرف موادمخدر] سلطان دود هستم این اسم رو انتخاب کردم.» آهنگ های این گروه مجموعه ای از کلمات ریتمیک جنسی است. زد بازی اولین گروهی بود که در آهنگ هایش جزئیات روابط جنسی را شرح داد.

رضا پیشرو

محمدرضا ناصری آزاد با اسم مستعار «رضا پیشرو» جزء خوانندگانی است که علاقه شدیدش به «توپاک» باعث شد مدتی با نام مستعار «تری پاک» فعالیت کند. او که در ابتدای فعالیتش به خاطر استعداد پایینش در رپ خوانی در هر گروهی که عضو می شد پس از مدتی از آن گروه اخراج می شد، در نهایت با حمایت رپ خوانی به نام «هیچ کس»، آلبوم هایی را منتشر کرد. مضمون اکثر آهنگ های او، توصیف زندگی افراد «لات مسلک» جامعه و پر از فحش های رکیک است. گفتنی است که حمایت های هیچ کس از او باعث شده که او هیچ کس را پدرخوانده خود بداند، به طوری که در یکی از آهنگ هایش می خواند «واسه من مثل پدری واسه همه هیچ کس». پیشرو در حال حاضر با دریافت مبالغی هنگفت به آموزش نوجوانان و جوانان تشنه رپ خوانی می پردازد.

سبک اجتماعی

سبک اجتماعی، اعتراضی است به رفتارهای ناپسندی که در اجتماع وجود دارد. خوانندگان این سبک در ایران به دو دسته تقسیم می شوند؛ گروهی انتقاد ها را با هدف سیاه نمایی و تخریب می خوانند و دسته دیگر که تعدادشان بسیار معدود است انتقادهای اجتماعی را با هدف بهبود جامعه می خوانند.

دو تن از شاخص ترین افراد این سبک عبارتند از: هیچ کس و یاس.

هیچ کس

«سروش لشکری» ملقب به هیچ کس که خیلی دوست دارد از او به عنوان پدر رپ فارسی یاد شود «دانشجوی رهاکرده رشته زبان انگلیسی است. پدر او مالک کارخانه ای در اصفهان است و وضع مالی خوب پدر دلیلی شد تا با تأسیس استودیو ضبط موسیقی نسبتاً مجهزی در تهران و اجاره آن به دیگر هم کیشانش مشغول ضبط انواع موسیقی رپ شود.» او ابتدا آهنگ های رپ انگلیسی را بازخوانی می کرد ولی بعد از مدتی اولین آهنگش را «با همکاری «مهرک گلستان (پسر کاوه گلستان عکاس ایرانی» ضبط کرد.»  مضمون آهنگ های او اکثراً سیاه نمایی و ناامیدی از اجتماع با زبانی لمپنی است. او در یکی از آهنگ هایش تهران را اینگونه توصیف می کند: «اینجا جنگله بخور تا خورده نشی اینجا نصف عقده ای ان نصف وحشی» سروش لشکری چندی قبل با رویای میلیاردر شدن «از کشور خارج شد.»

یاس

«یاسر بختیاری» با نام مستعار یاس که به خاطر علاقه شدیدش به خواننده فاسدی به نام «توپاک» به «توپاک فارسی»  ملقب است، از معدود خوانندگان رپ فارسی است که آهنگ هایش با شکایت از اجتماع شروع و با امید به بهبود خاتمه می یابد. او اولین آهنگش را درباره زلزله بم خواند و به گفته خودش آن آهنگ را «صرفاً به خاطر مجوز» ضبط کرد. او با آهنگ انتقادی «سی دی رو بشکن» که بعد از انتشار فیلم خصوصی یکی از بازیگران منتشر کرد و در آن خواستار متوقف شدن پخش آن سی دی شد، مطرح شد؛ یاس با اینکه در ظاهر اشعار مثبتی می خواند ولی در پس آهنگ هایش فکر انحرافی وجود دارد. به طور مثال او بعد از انتشار آهنگ «سی دی رو بشکن» در مصاحبه با یکی از رسانه های خارج از کشور در سخنانی عجیب اظهار امیدواری کرد که در جامعه شرایطی به وجود بیاید [جامعه به سمتی حرکت کند] که انتشار فیلم خصوصی یک فرد باعث بی آبرویی آن شخص نشود.»

سبک فان(سرگرمی)

این سبک تلفیقی از سبک رپ و پاپ است که در کلوپ های شبانه غربی اجرا می شود. فعالان این سبک کارهایی با محوریت دوستی و رابطه با جنس مخالف منتشر می کنند و با اینکه در آهنگ های شان از جملات رکیک استفاده نمی کنند ولی به جای آن، به شدت از تشبیهات جنسی استفاده می کنند.

دو تن از فعالان این سبک«ساسی مانکن» و «اشکین 0098» می باشند.

ساسی مانکن

«ساسان یافته» با اسم مستعار ساسی مانکن اولین خواننده مطرح شده در این سبک است که آهنگ هایش، نحوه صحبت کردن با جنس مخالف است و به عبارتی آهنگ هایش آموزش دختر بازی است. او قبلاً به خاطر ضبط کلیپ در جزیره کیش، دستگیر  ولی پس از مدتی از زندان آزاد شد و با شدت بیشتری به خواندن خزعبلاتش ادامه داد. او در جریان انتخابات ریاست جمهوری بعد از دیدار با مهدی کروبی ترانه ای را در حمایت از او خواند که در قسمتی از آن ترانه آمده «وای وای کروبی من کوش ... تو سرما هم بی عبایی تو یک شیخ بی ساکشنی» او در حال حاضر علاوه بر خوانندگی برای دیگر خوانندگان این سبک آهنگ می سازد.

اشکین 0098

«اشکین محمدیان» ملقب به اشکین0098 آهنگ هایش را با همکاری خواننده ای همجنس باز به نام «علیشمس» می خواند همچنین به علت علاقه خیلی زیاد به مرلین منسون (معروف ترین خواننده شیطان پرست) سعی می کند چهره خود را مدل او آرایش کند. اشکین هم اکنون با یک شرکت موسیقی خارج از کشور به نام «شرفا موزیک» همکاری می کند. رپرهای شهرستانی با این همه، هرچند که اکثر رپ خوان ها در تهران هستند ولی دامنه آن به شهرستان ها نیز نفوذ کرده و از مشهد و تبریز تا اصفهان و کرج رپ خوان فعال وجود دارد.

دختران رپ خوان

در کنار اینها، عده ای از دختران نیز به این سبک وارد شده اند البته تعداد آنها نسبت به خوانندگان مرد بسیار کم است ولی تبلیغات ماهواره ای آنها زیاد است مخصوصاً اینکه برخی از دختران این سبک با ادعای همجنس باز بودن سوژه شبکه های ضدانقلابی شده اند.

مهاجرت رپرها

«بین سال های 1384 تا 1388 تعدادی از رپ خوان ها به خارج از کشور رفتند.» ولی کماکان اکثر رپرها در داخل کشور فعالیت های ضدفرهنگی و ضدانقلابی خود را پیگیری می کنند.

استودیوهای زیرزمینی

رپرها با آموزش هایی که از برخی طرق می بینند با کمترین هزینه برای خودشان استودیو زیرزمینی خانگی می سازند و اگر هم بخواهند کار باکیفیت بالا تری ضبط کنند به استودیو های مجهزتر زیرزمینی مراجعه می کنند. این استودیوها که بدون نگرانی از برخورد قضایی فعالیت می کنند، گستاخی را به حدی رسانده اند که در روزنامه های کثیرالانتشار آگهی چاپ می کنند. گفتنی است این استودیوها که در حال افزایش است به محلی برای روابط نامشروع نیز تبدیل شده است.

نقش رپرها در حوادث بعد از انتخابات

بسیاری از رپرها علاوه بر خواندن آهنگ های ضدنظام در حمایت از فتنه گران در آشوب های بعد از انتخابات نیز شرکت کردند و «تعدادی از آنها نیز دستگیر


[ چهارشنبه 90/4/22 ] [ 8:0 عصر ] [ خادم کوچک ]
آنکه توانگر است آسان تر می بخشد. حضرت علی (ع)

با نیکان بدی نکن که آنان را از نیکی باز می داری! حضرت علی (ع)

کسی که نفس خود را نگه می دارد دنیا را هم می تواند نگه دارد! فمینیست

با خواهش های نفس پیکار کنید تا مالک وجود خود گردید. حضرت محمد(ص)

همه ی نیروی علم و دانش در کنف لطف و عنایت خداوند است. حضرت محمد(ص)

از پیر شدن نترس از رشد نکردن بترس! باتلر

فرصت ها را از دست دادن اندوه ها به بار می آورد! حضرت محمد(ص)

هر چه یک گل زیباتر خار آن نیز تند تر و درشت تر است!

بالاترین بخشش ها رسانیدن حق است به صاحبش! حضرت علی (ع)

انسان خود را نمی شناسد مگر به هنگام مرگ و بدبختی! آلفردوموسه

مردم بینوا و بد بخت درمانی جز امید ندارند!
شکسپیر

در راه دین خود را از کوه های آتش و دریاهای آب مهراساید. حضرت علی (ع)

بخشیدن خوب است ولی از یاد بردن دلخوری ها بهتر است.

نیکی کردن را مانند باران تند انجام بده به نیکان و بدان نیکی کن! امام حسین (ع)

زیبایی ناپایدار است و فضیلت جاودان!
گوته

دوستانت مانند کتاب هایی که میخوانی باید کم باشند و برگزیده!
مثل انگلیسی

راه نفوذ به دل دیگران دانستن آرزوهایشان است! دیل کارنگی

کم حرف بزنید و زیاد ببینید و خیلی بشنوید!
ژرژالیو

وجدان خدای حاظر در انسان است! ویکتور هوگو

برای زندگی فکر کنید ولی غصه نخورید!
دیل کارنگی

در دنیا فقط باید از یک چیز ترسید و آن ترس است!
مثل چینی

هر کس در حال توانایی نیکویی نکند در حال ناتوانی سختی می بیند! سعدی
بهترین شما کسی است که گفتارش بر دانش شما بیافزاید. حضرت محمد(ص)

به امید فکر و کوشش خود باشیم نه به انتظار بخت و اتفاق!
حجازی

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز / مرده آن است که نامش به نکویی نبرند!

از همه ی مردم بخیل تر کسی است که در ادای اسلام بخل بورزد! حضرت محمد (ص)

اشتباه یک لحظه یک عمر اندوه به بار می آورد! مثل چینی

صاحب اندیشه هرگز نمی میرد و غافل همانا مرده است ! بودا

مردم با شخص ما دوست نیستند با سعادت ما دوست هستند.
ناپلئون

ارزش تو به اعمال توست نه به معلوماتت! فمینیست

نگاه محبت آمیز فرزند به پدر و مادر عبادت است! حضرت محمد(ص)

جاهلان حکمت و ادب را خوار می شمارند! سلیمان نبی
بهترین مردم کسی است که مردم از او بهره مند گردند! حضرت محمد(ص)

عاقل آنچه را نمی داند نمی گوید نادان نمی داند که چه می گوید!
مثل ترکی
ایمان ندارد کسی که امانتدار نیست! حضرت محمد(ص)

[ یکشنبه 90/4/12 ] [ 5:0 عصر ] [ خادم کوچک ]

فقر نقاش چیره‌دست مناطق محروم است که رنگ و بویی دگر به آن داده و بر همه چیز

 دور و برش رنگ فقر پاشیده است و مسائل‌ رفاهی تا آموزشی همگی زیر چتر این نقاش

تغییر رنگ داده‌اند.


[ یکشنبه 90/4/12 ] [ 3:0 عصر ] [ خادم کوچک ]

 انا لله و انا الیه راجعون یزد در سالروز عروج شیخ الشهداء صدوقی عزادار

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی صدوقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد به دیدار معبود شتافت .

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی صدوقی صبح امروز (شنبه) به دنبال یک بیماری ناگهانی که کمتر از یک هفته علائم خود را نشان داد، علی رغم تلاش پزشکان معالج، در سن 62 سالگی درگذشت.

پیکر پاک حجت الاسلام والمسلمین محمد علی صدوقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد امروز عصر از تهران به یزد منتقل و مراسم تشییع این مرحوم فردا (یکشنبه) از محل مسجد اسماعیل محل برگرازی نماز جمعه به طرف مسجد حظیره در مرکز استان یزد برگزار می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی صدوقی تنها فرزند ذکور سومین شهید محراب آیت الله صدوقی بود که در 23 سال قبل بعد از شهادت سومین شهید محراب  و ارتحال آیت الله خاتمی از طرف امام خمینی به عنوان نماینده امام و امام جمعه یزد منصوب شده بود و امامت جمعه مرکز استان یزد و نمایندگی ولی فقیه در استان را عهده دار بود .

 بیوگرافی مختصری از سالها تلاش حجت الاسلام محمد علی صدوقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد

محمد علی صدوقی

تاریخ تولد : 1328         
  متولد: قم   
  تعداد فرزندان : 4        

تحصیلات : خارج فقه و اصول

استادان با ذکر نام درس:
1-    فاضل لنکرانی
2-    سید کاظم اخوان مرعشی
3-    سبحانی
4-    منتظری
5-    وحید خراسانی
 
آشنایی با امام و نوع همکاری و همراهی با ایشان در مبارزه :

اولین آشنایی در سال 43 و پخش و تکثیر اعلامیه های امام و خدمت در دفتر امام

مسئولیت های محوله از جانب امام :
نماینده حضرت امام و امام جمعه یزد

مسولیت های اداری و حکومتی بعد از انقلاب به ترتیب با ذکر زمان ها:

1_ مسئول کمیته انقلاب اسلامی استان یزد
2_ عضو شورای فرماندهی سپاه یزد
3_ نماینده مردم یزد در اولین دوره مجلس شورای اسلامی
4_ معاون دادستان کل کشور
5_ معاون شورای عالی قضایی

مسئولیت های حوزوی :
مسئول حوزه علمیه یزد

و بالاخره صبح امروز یازدهم تیرماه در سالروز عروج پدر بزرگوارجان دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت
روحش شاد راهش پر رهرو باد

 


[ شنبه 90/4/11 ] [ 11:45 عصر ] [ خادم کوچک ]

 

 


[ جمعه 90/4/10 ] [ 5:0 عصر ] [ خادم کوچک ]

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد             

                دل رمیده ما را انیس و مونس شد


نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت        

                  بغمزه مسئله آموز صد مدرس شد


ببوی او دل بیمار عاشقان چو صبا      

                 فدای عارض نسرین و چشم نرگس شد


بصدر مصطبه ام می نشاند اکنون دوست  

               گدای شهر نگه کن که میر مجلس شد


طربسرای محبت کنون شود معمور  

                     که طاق ابروی یار منش مهندس شد


لب از ترشح می پاک کن برای خدا  

                     که خاطرم به هزاران گنه موسوس شد
 

کرشمه تو شرابی به عارفان پیمود        

                    که علم بی خبر افتاد و عقل بی حس شد
 

چو زر عزیز وجودست شعر من آری    

                        قبول دولتیان کیمیای این مس شد
 

خیال آب خضر بست و جام کیخسرو      

               بجرعه نوشی سلطان ابوالفوارس شد
 

زراه میکده یاران عنان بگردانید        

                 چرا که حافظ از این راه برفت و مفلس شد

پیوندهایی برای مبعث :

* مبعث ختم رسل

* مبعث پیامبر رحمت

 

 

ویژه نامه ی مبعث حضرت رسول (ص)


[ پنج شنبه 90/4/9 ] [ 6:47 صبح ] [ خادم کوچک ]

6) حقوق شهروندان در تعلیم و تعلم و فرصتهای برابر آموزشی

حضرت امام خمینی (ره) در خصوص فرصت های برابر آموزشی این چنین بیان فرموده اند:

«در علم و تقوا کوشش کنید که علم به هیچ کس انحصار ندارد، علم مال همه است»
« ... تحصیل که در مورد مردان عامل مهمی بری تحرک شغلی است در مورد زنان بری تحرک صعودی، متغیر سرنوشت سازی به نظر می رسد»

«... لازم است تمام بی سوادان برای یادگیری و تمام خواهران و برادران باسواد برای یاد دادن بپا خیزند»
همچنین ایشان در فرازی از وصیت نامه سیاسی الهی خویش فرموده اند:

«... و اینجانب به همة نوجوانان و جوانان در مرحلة اول، و پدران و مادران و دوستان آنها در مرحلة دوم، و به دولتمردان و روشنفکران دلسوز برای کشور در مرحلة بعد وصیت میکنم که در این امر مهم که کشورتان را از آسیب نگه میدارد، با جان و دل کوشش کنید و دانشگاهها را به نسل بعد بسپرید. و به همة

نسلهای مسلسل توصیه میکنم که برای نجات خود و کشور عزیز و اسلام ِآدم ساز، دانشگاهها را از انحراف و غرب و شرق زدگی حفظ و پاسداری کنید و با این عمل انسانی ـ اسلامی خود دست قدرتهای بزرگ را از کشور قطع و آنان را ناامید نمایید. خدایتان پشتیبان و نگهدار باد.»

7)در خصوص حقوق شهروندان در انتخابات آزاد

یکی از مهم ترین حقوق اساسی مردم در جامعه، حق تعیین سرنوشت است. این حق، از جمله حقوقی است که قانون اساسی بسیاری از کشورها آن را برای مردم برسمیت شناخته است. از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) حق تعیین سرنوشت از حقوق اساسی مردم می باشد که بموجب آن، هر ملتی باید سرنوشت خودش را خودش معین کند ایشان در ا این خصوص بیان فرموده اند:

«همانطوری که مکرر من عرض کرده ام وسایرین هم گفته اند، انتخابات در انحصار هیچ کس نیست، نه در انحصار روحانیین است، نه در انحصار احزاب است، نه در انحصار گروهها است. انتخابات مال همه مردم است. مردم سرنوشت خودشان ، دست خودشان است و انتخاب برای تحصیل سرنوشت شما ملت است.»

از دیدگاه امام(ره)، نه تنها همه مردم داری حق رای هستند، بلکه اساس حق مشارکت و تعیین سرنوشت نیز برای همه مردم وجود دارد و تمامی اقشار مردم اعم از مرد و زن باید در سرنوشت خود مشارکت داشته باشند ایشان در خصوص مساوات شهروندان در رای دادن بیان فرموده اند:

«... باید همه شما در این امر نظر داشته باشید، در امور سیاسی نظر داشته باشید. برای اینکه امور سیاسی مخصوص یک طبقه نیست، همانطوری که علم مخصوص یک طبقه نیست. همانطوری که مردها باید در امور سیاسی دخالت کنند و جامعه خودشان را حفظ کنند، زن ها هم باید دخالت کنند و جامعه را حفظ کنند. زنها هم باید در فعالیت ها اجتماعی و سیاسی همدوش مردها باشند، البته با حفظ آن چیزی که اسلام فرموده است.»

حضرت امام (ره) در فرازی از وصیت نامه خویش بیان فرموده اند:

«و وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات، چه انتخاب رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر، در صحنه باشند و اشخاصی که انتخاب میکنند روی ضوابطی باشد که اعتبار میشود.»

8)درخصوص اقلیت های مذهبی

از نظر حضرت امام خمینی (ره) اقلیت های مذهبی در حکومت اسلامی آزادی انجام فرائض مذهبی را دارا هستند . اقلیتهای مذهبی می توانند به طور آزادانه به اعمال مذهبی خود بپردازند. امام (ره) در آستانه پیروزی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی، در پاسخ به سوالی در این باره می فرمایند:

«تمام اقلیت های مذهبی در حکومت اسلامی می توانند به کلیه فرائض مذهب خود آزادانه عمل نمایند»
از دیدگاه امام وظیفه حکومت اسلامی حمایت از حقوق اقلیتهای مذهبی است . حکومت اسلامی باید از حقوق آنان همچون سایر شهروندان دفاع کند. امام (ره) درباره ی روابط بین اقلیتها میفرماید :

«اقلیتهای مذهبی نه تنها آزادند، بلکه دولت اسلامی موظف است ازحقوق آنها دفاع کند»
و نیز در جای دیگر میفرمایند:

«حکومت اسلامی موظف است از حقوق آنان (اقلیتهای مذهبی) به بهترین وجه حفاظت کند»
«...اسلام بیش از هر دینی و بیش از هر مسلکی به اقلیتهای مذهبی، آزادی داده است. آنان نیز باید از حقوق طبیعی خودشان که خداوند برای همه انسانها قرار داده است، بهره مند شوند. ما به بهترین وجه از آنان نگهداری می کنیم»

«... اسلام همیشه حافظ حقوق مشروع اقلیتهای مذهبی بوده و هست. آنان در جمهوری اسلامی آزادند و آزادنه به مسائل خود می پردازند و در پناه حکومت اسلامی چون بقیه افراد، در اظهار عقیده آزادند»

همچنین نین ایشان در وصیت نامه سیاسی الهی خویش در خصوص اقلیتهای مذهبی بیان فرموده اند:

«... و به اقلیتهای مذهبی رسمی وصیت می کنم که از دوره ی رژیم پهلوی عبرت بگیرند و وکلای خود را از اشخاص متعهد به مذهب خود و جمهوری اسلامی و غیر وابسته به قدرتهای جهانخوار و بدون گرایش به مکتبهای الحادی و انحرافی و التقاطی انتخاب نمایند

«اسلام همیشه حافظ حقوق مشروع اقلیتهای مذهبی بوده و هست. آنان در جمهوری اسلامی آزادند و آزادنه به مسائل خود می پردازند و در پناه حکومت اسلامی چون بقیه افراد، در اظهار عقیده آزادند»

9) در خصوص آزادی بیان

"آزادی" یکی از مفاهیم اساسی است که حضرت امام خمینی (ره) با توجه به دیدگاه خواص خود درباره جهان و انسان به آن باور داشته و بر این اساس آزادی جایگاه والایی در اندیشه امام پیدا می کند تا جایی که آنرا یکی از بزرگترین نعمت ها می دانند ایشان در مورد آزادی بیان داشته اند:

«قانون اساسی می گوید ملتها باید آزاد باشند، ملت ایران باید مردمش آزاد باشند، مطبوعات باید آزاد باشد، هیچکس حق ندارد جلوی قلم را بگیرد.»

و نیز در جای دیگر می فرمایند:

« این ملت آزاد است به حسب قانون اساسی، به حسب شرع ملت آزاد است. قانون اساسی ملت را آزاد کرده»

ایشان در خصوص آزادی بیان که فراتر از اندیشه و عقیده است و از حقوق اساسی است و در بسیاری از جوامع به رسمیت شناخته شده ا این چنین فرموده اند:

«آنچه در آزادی بیان اهمیت بسیار دارد تشخیص حدود آن است. توهین و افتراء، شکستن حریم خلوت و تنهایی افراد، تجاوز به حقوق دیگران، افشاء اسرار دولتی، انتشارنوشته ها و صور قبیح و کفر و ناسزاگویی به مقدسات و تجاوز به حقوق اقلیتها، نمونه هایی از تعدی به حقوق جامعه است»

«... بیان همه چیز آزاد است. چیزهایی آزاد نیست که مضر به حال ملت ما باشد»

ایشان در فرازی از وصیت نامه الهی سیاسی خود می فرمایند:

«... و باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن، که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران میشود، از نظر اسلام و عقل محکوم است. و تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است و بر همة ما و همة مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است. و از آزادیهای مخرب باید جلوگیری شود. و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول میباشند.

10) توصیه به دولتمردان بر حفظ حقوق شهروندی

حضرت امام خمینی (ره) در خصوص رعایت شئونات و حفظ حقوق شهروندی به دولتمردان و توصیه نموده اند:

«... و به مجلس و دولت و دستاندرکاران توصیه مینمایم که قدر این ملت را بدانید و در خدمتگزاری به آنان خصوصاً مستضعفان و محرومان و ستمدیدگان که نور چشمان ما و اولیای نعم همه هستند و جمهوری اسلامی ره آورد آنان و با فداکاریهای آنان تحقق پیدا کرد و بقای آن نیز مرهون خدمات آنان است، فروگذار نکنید و خود را از مردم و آنان را از خود بدانید و حکومتهای طاغوتی را که چپاولگرانی بیفرهنگ و زورگویانی تهی مغز بودند و هستند را همیشه محکوم نمایید، البته با اعمال انسانی که شایسته برای یک حکومت اسلامی است»

 


[ جمعه 90/4/3 ] [ 8:43 صبح ] [ خادم کوچک ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : خادم کوچک[76]
نویسندگان وبلاگ :
خادم یک[0]

امکانات وب