سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانون فرهنگی دستگردانیهای مقیم یزد
نویسندگان
لینک دوستان

ولادت نور

 پانزدهم شعبان سالروز ولادت با سعادت منجى عالم بشریت و برپاکننده عدل و داد در سراسر جهان حضرت مهدى(عج) را به همه شیعیان و ارادتمندان آن بزرگوار به ویژه بانوان گرامى تبریک و تهنیت عرض مى کنیم و از خداى سبحان تعجیل در ظهورش را مسئلت داریم.

ولادت امام زمان(عج) در شرایطى اتفاق افتاد که خلفاى ستمگر عباسى و دشمنان اهل بیت(ع) هرچه در توان داشتند بکار گرفتند تا به خیال خام خودشان جلوى تحقق وعده الهى را بگیرند ولى على رغم همه اقداماتى که انجام دادند نتوانستند کارى از پیش ببرند و در شب نیمه شعبان سال 255 هجرى وعده خداوند تحقق یافت و از دامن شیرزنى پاک و باتقوا به نام «نرجس خاتون» فرزندى پا به عرصه وجود گذاشت که جهان را به یمن وجود خود منور ساخت.

پس از شهادت امام حسن عسکرى(ع) و همزمان با آغاز امامت حضرت مهدى(عج) دوران غیبت آن حضرت نیز آغاز گشت. در بخشى از دوران غیبت که به «غیبت صغرى» معروف است، حضرت مهدى(عج) از طریق نایبان خاصشان با شیعیان در ارتباط بودند ولى با مرگ آخرین سفیر و نایب آن حضرت، ابوالحسن سمرى در ماه شعبان سال 329 هجرى این دوره پایان یافت و دوره «غیبت کبرى» آغاز گشت، براساس روایات متعدد از پیغمبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) و دلایل عقلى و نقلى ما معتقدیم که آن حضرت زنده و در میان ماست ولى بنا به مصالحى به امر خداوند از نظرها پنهان است تا هنگامى که وقت ظهور فرا برسد و آن بزرگوار با ظهور خود سراسر جهان را پر از عدل و داد کند.

 

مسئله اعتقاد به مهدویت و انتظار آمدن مهدى موعود(ع) در آخرالزمان مخصوص شیعه نیست و اجمالاً همه فرق اسلامى بر این باورند که در شرایطى که جهان آکنده از ظلم و جور باشد مهدى موعود که از فرزندان حضرت فاطمه زهرا(ع) و هم نام پیغمبر اکرم(ص) است، ظهور مى کند. با ستمگران مبارزه مى کند و ریشه ظلم و ستم را مى خشکاند، به امر خداوند بر همه موانعى که طاغوتیان بر سر راه آن حضرت بوجود مى آورند، غلبه مى کند و حکومت جهانى خویش را بر همه آفاق این کره خاکى مى گستراند و همه ساکنان زمین را از مواهب بى شمار حاکمیت عدل و دین برخوردار مى سازد.

البته باورمندى شیعه در مسئله مهدویت که مهدى موعود را آخرین امام معصوم(ع) مى داند و معتقد است آن بزرگوار اکنون زنده و در میان ما و ناظر اعمال و رفتار ماست، از ظرفیت و توانمندى خاصى برخوردار است که به هیچ روى با اعتقاد دیگر باورمندان به مهدویت قابل مقایسه نیست، زیرا اعتقاد به زنده بودن امام(ع) عاملى بسیار مهم در پویایى و حیات اجتماعى ماست و همیشه ما را در اقدامات اجتماعى و تلاش ها و مبارزات سیاسى، امیدوار به آینده نگه مى دارد. ما شیعیان همواره احساس مى کنیم یک پشتیبان قوى در میان ماست و بر کارها و فعالیت هاى ما نظارت مى کند و در همه کارها و اقداماتى که در جهت عمل به تکلیف شرعى انجام مى دهیم ما را یارى مى کند، و یک حمایت کننده و هدایت کننده قوى بالاى سرمان هست، ما را راهنمایى مى کند و همواره لطف و عنایت و دعاى خیر آن بزرگوار شامل حال مان هست که این خود عامل مهمى در پویایى، نشاط، بالندگى و حیات یک ملت است. البته روشن است که این همه در صورتى است که تلقى ما از مسئله انتظار و غیبت امام زمان(عج) تلقى منطقى و درستى باشد ولى اگر درک درستى نداشته باشیم و دچار کج فهمى شده باشیم، طبعا انتظار نه تنها عاملى حرکت زا و حیات آفرین نخواهد بود که چه بسا موجب رخوت و سستى و دست کشیدن از فعالیت هاى اجتماعى و مبارزاتى نیز بشود. چنانکه بودند افرادى قبل از انقلاب و در دوران مبارزه با طاغوت که در گوشه انزوا نشسته و هیچ قدمى در جهت اصلاح جامعه برنمى داشتند و مى گفتند خود حضرت صاحب الزمان(ع) درست مى کند. در حالى که همه مى دانیم که امام زمان(عج) از کسانى که دغدغه اصلاح خواهى و فریادرسى مسلمان را ندارند و به ساماندهى امور مسلمانان در حد وسع و توان خود همت نمى گمارند و به تکلیف شرعى خود عمل نمى کنند، بیزار است. شیعیان آن بزرگوار و منتظران حقیقى وظیفه دارند در جهت اصلاح امور و حاکمیت عدل و دین بکوشند و مقدمات و زمینه ظهور امام زمان(ع) را فراهم کنند.

بار دیگر ولادت آن بزرگوار را تبریک و تهنیت عرض مى کنیم و از خداوند متعال مى خواهیم که ما را از منتظران حقیقى آن حضرت قرار دهد.

  

  تولد حضرت مهدی (عج) و ایام نیمه شعبان پیشاپیش مبارک

- مهدی جان!

سئوالی ساده دارم ازحضورت                                                            من آیا زنده‌اموقت ظهورت

اگر که آمدی من رفتهبودم                                                                 اسیر سال وماه و هفته بودم

 

 دعایم کن دوباره جانبگیرم                                                                بیایم دررکاب تو بمیرم 

 

 

    

 

در انتظار دیدنت همه دلها بیقرارند
ای تک ستاره بهشت حسرت به دلمان نزار

به خداسوگند دنیا را آذین می بندیم اگر لحضه آمدنت را بدانیم...


ما معتقدیم که عشق سر خواهد زد

بر پشتستم کسی تیر خواهد زد
سوگند به هر چهارده آیه نور
سوگند به زخم های سرشارغرور
آخر شب سرد ما سحر می گردد
مهدی به میان شیعه برمی گردد
یا امام زمان انتظار هم از نیامدنت بی تاب شد...

چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی............چه بغضها که
در گلو رسوب شد نیامدی
خلیل آتشین سخن ؛ تبر به دوش بت شکن..............خدای مادوباره سنگ و چوب شد نیامدی
برای ما که خسته ایم نه؛ولی................................برای عده ای چه خوب شد نیامدی
تمام طول هفته را به انتظار جمعه ام.......................دوباره صبح؛ ظهر ؛ نه غروب شدنیامدی

بر چهره پرز نور مهدی صلوات بر جان و دل صبور مهدی صلوات
تا امر فرج شود مهیا بفرست بهرفرج و ظهور مهدی صلوات

درانتظار دیدنت همه دلها بیقرارند ..... ای تک ستاره بهشت حسرت به دلمان نزار


سر راهت در انتظارم ..... برده هجرت صبر وقرارم ...... جز ظهورت ای گل زهرا ..... به خدا حاجتی ندارم
کجایى اى همیشه پیدا از پس ابرهاى غیبت؟



سوسوی ستارگان آسمان در التهاب انتظار فرج توست
پس بیا وآسمان و زمین را گلستان کن که این خانه ، خانه توست

دیرگاهیست در درونم غوغایی برپاست...
به
گمانم که کسی می آید!
شاید تو باشی،

ای موعود
!

به امید روزی که متن تمام اس ام اس ها یک جمله باشد و آن : مهدی آمد

یا مهدی کدامین جمعه می آئی ؟
 


[ شنبه 90/4/25 ] [ 8:0 عصر ] [ خادم کوچک ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : خادم کوچک[76]
نویسندگان وبلاگ :
خادم یک[0]

امکانات وب