سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانون فرهنگی دستگردانیهای مقیم یزد
نویسندگان
لینک دوستان

هر که مشتاق تو شد گوشه ی چشم تو خرید
شود آیاکه مرا هم تو خریدار شوی؟

 

 خرد شدم ،وقتی شنیدم

کودک خردسالی گفت :

برای نقاشی من یک "یا مهدی" کافیست

نمی توانم بنویسم

مداد را بگیر ،تو بنویس ...

با خود گفتم:

"هفت شهر عشق را این بچه  گشت ،ماهنوز اندر خم یک کوچه‌ایم "

 

امام عصر( ع) فرمودند:

سعی کنید اعمال شما طوری باشد که شما را به مانزدیک سازد و از گناهانی که زمینه‌ی نارضایتی ما را فراهم می‌نماید پروا کنید زیراامر قیام ما با اجازه خداوند به طور ناگهانی انجام خواهد شد و در آن هنگام اگر کسیتوبه نماید آن توبه به او نفعی نمی‌بخشد.

پایبند نبودن به دستورات ماموجب می‌شود که بدون توبه از دنیا بروید و دیگر پشیمانی سودی نخواهدداشت

شبهای قدری که درپیش رو داریم فرصت خوبی برای  استغفارازگناهامون  ودعابرای فرج آقاهستش  هواسمون باشه ازدستشون ندیم

 گفتم که درفراقت عمریست بی قرارم          گفت از فراق یاران من نیز بی قرارم

  گفتم که ای امامم از ما چرا نهانی                       گفتا به چشم محرم هموراه آشکارم

گفتم به چشم انوار آیا تو پا گذاری                    گفتا که شستشو ده شاید که پا گذارم

 

نازنینم!تو زیبا ترین دلیل برای شبهای قدر وشب زنده داریهای منی

تو ضیاعین ودلیل امن یجیب منی 0

 

امام حسن عسکرى علیه السلام مى‏فرماید:

به خدا، فرزندم مهدى را غیبتى است که در آن هیچ کس از هلاکت نجات‏ نمى‏یابد، مگر کسى که خداى (عزوجل) او را بر اعتقاد نسبت به امامتش ثابت قدم بدارد و او را در دعا براى تعجیل فرجش توفیق عنایت ‏فرماید.(2)

یادمون نره براش دعاکنیم

 اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه

امین

رمضان بهانه ای است برای دوستی با خدا ، لحظه هایتان سرشار از این دوستی باد.

التماس دعا


[ پنج شنبه 90/5/27 ] [ 10:30 عصر ] [ خادم کوچک ]

--«((فردا همان می‌شود که امروز می‌اندیشید ))»--

هر کاری که می‌کنیم، به درگاه خدا می رسد و به همان شکل به سوی ما بازمی‌گردد.

مردی از یکی از دره‌های پیرنه در فرانسه می گذشت، که به چوپان پیری برخورد کرد.

غذایش را با او تقسیم کرد و مدت درازی درباره ی زندگی و امور مربوط به آن با هم صحبت کردند

بعد صحبت به وجود خدا رسید.

مرد گفت: اگر به خدا اعتقاد داشته باشم باید قبول کنم که آزاد نیستم و مسوول هیچ کدام از اعمالم نیستم. زیرا مردم می گویند که او قادر مطلق است و اکنون و گذشته و آینده را می شناسد.

* چوپان ناگهان و بی مقدمه زیر آواز زد و پژواک آوازش دره را آکند.

* بعد ناگهان آوازش را قطع کرد و شروع کرد به ناسزا گفتن به همه چیز و همه کس.

* صدای فریادهای چوپان نیز در کوه‌ها پیچید و به سوی آن دو بازگشت.

سپس چوپان گفت: زندگی همین دره است، آن کوه‌ها، آگاهی پروردگارند؛ و آوای انسان، سرنوشت او.

آزادیم آواز بخوانیم یا ناسزا بگوئیم، اما هر کاری که می‌کنیم، به درگاه او  می‌رسد و به همان شکل به سوی ما بازمی‌گردد.

خداوند پژواک کردار ماست.

آدمی ساخته‌ی افکار خویش است فردا همان خواهد شد که امروز می‌اندیشیده است.

منبع : http://www.ghatreh.com/news/6874555.html.

 


[ چهارشنبه 90/5/19 ] [ 5:0 عصر ] [ خادم کوچک ]

 از باب ضرورت بر آن شدیم تا مطلبی به شما دلسوزان، فرهیختگان ، خوانندگان صفحات کذایی اینترنتی و ....... در رابطه با انتخابات مجلس نهم که بحث داغ هر مجلس و خصوصا رسانه های اینترنتی گشته عرضه کنیم ، تا این باب گشوده شده در دنیای مجازی ، عزیزانی را نرنجاند و تا این زخم عمیق نگشته ، باید دوایی برای آن یافت ، مرهمی بر این زخمهای کهنه گذاشت تا خاطر دوستان بیشتر مکدر نگردد ، چون آشفته بازاری می بینیم که هر کسی تکاپو می کند از روی دیوار دوست و همسایه به هر وسیله ای بالا رود در حالی که تا انتخابات مجلس نهم وقت فراوان است.

    عزیزان این فرصت برای بیان عقاید ، افکار یا در هر صورت نقد مسایل مختلف را باید قدردان بود ولی خوب می دانیم در دنیای مجازی اینترنت؛ توهین، تخریب و بدگویی با الفاظ غیر اخلاقی در شان  نیست لطفا رعایت کنید که تاوان آن بیش از منفعتش می باشد.

     کسی را مقصر نمی دانیم چون وقتی فردی مبتدی برای اولین بار وارد میدان بازی فوتبال می شود توپ را بی هدف به هر سمت شوت می کند تا شاید گل شود و برای معدود کسانی که فکر می کنند مجلس مرکز تسویه حساب مذهبی ، قومی ، نژادی و شخصی است یا نماینده همه کاره این مملکت می باشد در جهل اند، قانون برای مجلس و نماینده حریم مشخص کرده است و با رفتن یا نرفتن فلان شخص چنان اتفاق بزرگی نمی افتد که از یک طرف برای حمایت از کسی به وصف بی نهایت روآوریم و در مقابل برای شخص جبهه مخالف کمبودها و نارسایی ها را بر ساز وکرنا کنیم تا گوش همه آزرده گردد .

     افراد زیادی از محتوی مطالب ارائه شده در سایتها سوء استفاده نموده و مطمئنا تحت تاثیر جو موقتی فضای انتخابات قرار می گیرند و گاه ناخواسته به هر دری می زنند تا نیتی برآورده شود و به راه ناثوابی می نویسند تا لکه ای به کسی بچسبانند و نمی دانند که عاقبت باید لکه ای را پذیرا باشند و جای سوال است که این نویسندگان در واقع دلسوزان این مردمند؟ یا افراد کم خردی که فرصت بروز در صفحه وب را پیدا کرده اند و برای آنها هیچ مقصدی به جز تخریب دیگران وجود ندارد یا از جوانان نو رسیده به این عرصه هستند که آداب سخن و نشر را یاد نگرفته اند یا به عمد اهدافی را از سر مرض دنبال می کنند.

     دوستان: منطق ، عقل و درایت هنری است که ما به آن نیاز مبرم داریم . نباید همه چیز را بر سر خود و اطرافیان خراب کنیم تا خانه ای برای دیگران بسازیم . سالها در کنار هم زندگی کرده ایم و از یکدیگر جدا نیستیم که برای رسیدن به منزلی در آن سمت آبادی ، مجبور به عبور از دیوار و حیاط همه شهروندان بدون کسب اجازه شویم ، هر چیزی را غیر واقعی جلوه دهیم و با قیمت تخریب حرمت و حیثیت خود بر شخصیت و آبروی دوستانمان بتازیم تا دشمنان را شاد کنیم.

   اگر یکدیگر را نقد می کنیم اشکالی ندارد اما در چارچوبی که حرمت یکدیگر را حفظ کنیم و با آبروی دوستان بازی نکنیم چون به استناد  باورهای دینی ما جز گناهان نابخشودنی است.

    جوانمردی بزرگان این خطه را نباید فراموش کرد ، مردانی که الفاظی چون ادب ، غیرت ، شجاعت، گذشت، همدردی ، همدلی و مهمان نوازی زیبنده وجود شان بوده است ، من و شما کسی جز فرزندان آن رفتگان نیستیم ، سر یکدیگر بیشتر نشکنیم چون سر ما از گذشته زخم فراون دارد ، این انتخابات مجلس مدینه فاضله ای نیست که همه نیات را برآورده می کند ، قدری تامل کنیم که با این رفتارها به چه بیراهه ای داریم می رویم.

   با قلم می توان هر چه آفرید اما این قلم وقتی دست بچه ای می افتد بی هدف روی کاغذ و دیوار و .... خط خطی می کند ، مبادا چون کودکی بر هر جا خط و نشانی بکشیم که گاها برای پاک کردنش باید هزینه ای پرداخت کنیم و شاید این آفت قلم من و شما جامعه ای را تباه کند و اگر عقل سلیم در آن قلم باشد جامعه ای را نجات دهد.

    از مغزها نیز خیلی چیزها تراوش می کند اما زاییده مغز را همه جا نمی نویسند و همه جا نمی گویند برای اینکه عقل ضعیف ، آفت دارد و هر آفتی عده ای را دچار زیان می کند.

    رسیدن یا نرسیدن به یک کرسی مجلس این همه جنجال و هیاهو نمی خواهد، نطفه پس از 9 ماه اگر بلایای زمان و مکان اجازه دادند به سلامتی به نام نوزاد پا به عرصه گیتی خواهد گذاشت ، چی شده تا نطفه ای شکل نگرفته برایش عده ای نام گذاشته اند و عده ای دیگر برایش نقل و شیرینی داده اند و عده ای عزادارند و عده ای دیگر مشغول دهل و ساز. این نوزاد در شکم مادر هم نیازهای چون آرامش روانی دارد در غیر این منتظر سقط آن باشیم.

   بعضی ها تاریخ را ورق می زنند و از کرده و نکرده رفتگان می گویند ، خدا رحمت کند همه رفتگان را ، عده ای این جامعه را ابتر می پندارند و شاید فکر می کنند که این مادران شیردل دیگر فرزاندانی نمی زایند که فقط انگشت روی کهنه ها گذاشته اند ، به امید آنکه بار دیگر بادی موسمی وزیدن گیرد و جان مهره ای سوخته را بدمد. دلیل این استقامت برای نجات و تصاحب مجدد کرسی به گل نشسته چیست؟ از بس عده ای هزینه کرده اند و می کنند که بقیه باورشان شده  آنجا (مجلس) خبری است ، مهره آزموده را آزمودن خطاست.

    طبقه بندی آحاد جامعه شبیه به عصر کهنه در نوشتارهای بعضی از دوستان پیداست ، دیگر از فلانی ، بالا و پایین ، رئیس و مرئوس ، سردار و امیر و .....  سخن گفتن بعید است چون این صفحه که می بینی و حال داری می خوانی همه مرزها را شکسته است ،  چه بر سرمان آمده که خوبی ها و بدی ها یک ملت بزرگ را در نوشتار این سایتها و وبلاگهای بی هویت و بی نشان می بینیم و درون آنها میدان تاخت و تاز مجازی ساخته ایم و بغض های انباشته ، حسادتهای بی مرز ، کینه های جاهلانه و اهداف مغرضانه را به اشکال مختلف بر سر سفره پهن و اتهام های کذایی نثار یکدیگر می کنیم و شبیه به جنگ زرگران قدیم ، جمعی را به باد تمسخر گرفته ایم تا عده ای را سرگرم کنیم ، چون نمی دانیم با جوان 15 ساله ای داریم گپ می زنیم یا با پیر عقل از دست داده ای یا در حقیقت با انسانهایی متمدن و با فرهنگ.

    فلان و فلان گفتن و غول ساختن و بر زمین زدن و بلند کردن و ...... تا کی ؟ این خانه مجازی میدان تاخت و تاز افراد کم علم گشته است، چاره چیست؟ بی شک این وکیلان من و شما در گذشته دور کسی نبودند، ولی دانسته و ندانسته به ایشان اعتماد کردیم و از باب تعصب غولهایی ساختیم که برای شکستن آنها با قلم تلخ به میدان آمده ایم ، چی شده که خیلی از گناه های خودمان را بر گردن آنها می اندازیم اگر نردبانی برای بالا رفتن آْنها بوده ایم ، انصافا دیگر به حرمت این دوستان نباید جفا روا داریم اگر من و تو نیز به آنجا رفته بودیم، حالا عاقبتی بهتر از آنها نداشتیم و این قلم های کج ما را هم نیز بر باد تهمت می گرفت.

    رسم مسلمانی این نیست ، من و شما را بزرگانی است که پیروی از آن ها واجب، از تجزیه و تفکیک مناطق در حوزه مجلس گفتن ، نقد منصفانه نکردن ، جمعی از یک حوزه جغرافیایی را متهم کردن ، به حامیان یک فرد توهین نمودن و برای رسیدن به نیات شوم و به بهانه دفاع از حقوق مردم در هر جلسه رسمی و غیر رسمی با هر لحنی سخن گفتن، شایسته امثال من و شما نیست ، نباید این اصالت را فدای یک صندلی ناقابل کنیم.

  

    چرا ؟ چی ؟ کجا ؟ کی؟ و ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ می خواهیم همه گذشته را پاک کنیم و قومی را برای یک صندلی چون سگان گرسنه بر مرداری بشورانیم و چون سگان هیچان ، زهی بر وطن و دار و ندارش. صد بار شکر که شکل قرص نان در خاطره مان مانده است و برای تصاحب عکس نان در روی خاک یکدیگر را ندریم ، بلکه در زمینهای ای ماتم زده خودمان دمی بیاساییم و از آب مشک تغاری بنوشیم اما دریغ که ......

  

  


[ دوشنبه 90/5/17 ] [ 4:0 عصر ] [ خادم کوچک ]
 

1 - ماه رمضان

  پیامبر صلى الله علیه و آله فرمودند:
شَهرُ رَمَضانَ شَهرُ اللّه عَزَّوَجَلَّ وَ هُوَ شَهرٌ یُضاعِفُ اللّه‏ُ فیهِ الحَسَناتِ وَ یَمحو فیهِ السَّیِّئاتِ وَ هُوَ شَهرُ البَرَکَةِ؛
ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است که خداوند در آن حسنات را مى‏افزاید و گناهان را پاک مى‏کند و آن ماه برکت است.

 (بحارالأنوار، ج 96، ص 340، ح 5)

2- روزه ماه شعبان
امام صادق (علیه السلام) فرمود:
من صام ثلاثة ایام من اخر شعبان و وصلها بشهر رمضان کتب الله له صوم شهرین متتابعین؛
هر کس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگیرد و به روزه ماه رمضان وصل کند خداوند ثواب روزه دو ماه پى در پى را برایش محسوب مى‏کند.

 (وسائل الشیعه، ج7، ص 375، ح 22)

 3- روزه خوارى
امام صادق (علیه السلام) فرمود:
من افطر یوما من شهر رمضان خرج روح الایمان منه؛
هر کس یک روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ایمان از او جدا مى‏شود

 

(وسائل الشیعه، ج 7 ص 181، ح 4 و 5 _ من لا یحضره الفقیه ج 2 ص 73، ح 9)

 4- رمضان ماه خدا
امام على (علیه السلام) فرمود:
شهر رمضان شهر الله و شعبان شهر رسول الله و رجب شهرى؛
رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
 

(وسائل الشیعه، ج 7 ص 266، ح 23)

 5- رمضان ماه رحمت
رسول خدا (صلى الله علیه و آله) فرمود:
هو شهر اوله رحمة و اوسطه مغفرة و اخره عتق من النار؛
رمضان ماهى است که ابتدایش رحمت است و میانه‏اش مغفرت و پایانش آزادى از آتش جهنم.

 (بحار الانوار، ج 93، ص 342)

 6- فضیلت ماه رمضان
رسول خدا (صلى الله علیه و آله) فرمود:
ان ابواب السماء تفتح فى اول لیلة من شهر رمضان و لا تغلق الى اخر لیلة منه؛
درهاى آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرین شب آن بسته نخواهد شد.

 (بحار الانوار، ج 93، ص 344)

 7- اهمیت ماه رمضان
رسول خدا (صلى الله علیه و آله) فرمود:
لو یعلم العبد ما فى رمضان لود ان یکون رمضان السنة؛
اگر بنده «خدا» مى‏دانست که در ماه رمضان چیست [چه برکتى وجود دارد] دوست مى‏داشت که تمام سال، رمضان باشد.

 (بحار الانوار، ج 93، ص 346)

 8- قرآن و ماه رمضان
امام رضا (علیه السلام) فرمود:
من قرا فى شهر رمضان ایة من کتاب الله کان کمن ختم القران فى غیره من الشهور؛
هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قرآن را بخواند.
 

(بحار الانوار ج 93، ص 346)

 9- شب سرنوشت‏ساز
امام صادق (علیه السلام) فرمود:
راس السنة لیلة القدر یکتب فیها ما یکون من السنة الى السنة؛
آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آینده نوشته مى‏شود.

 (وسائل الشیعه، ج 7 ص 258 ح 8)

 10- برترى شب قدر
از امام صادق (علیه السلام) سوال شد:
کیف تکون لیلة القدر خیرا من الف شهر؟ قال: العمل الصالح فیها خیر من العمل فى الف شهر لیس فیها لیلة القدر؛
چگونه شب قدر از هزار ماه بهتر است؟
حضرت فرمود: کار نیک در آن شب از کار در هزار ماه که در آنها شب قدر نباشد بهتر است.

 

(وسائل الشیعه، ج 7 ص 256، ح 2)

 11- تقدیر اعمال
امام صادق (علیه السلام) فرمود:
التقدیر فى لیلة تسعة عشر و الابرام فى لیلة احدى و عشرین و الامضاء فى لیلة ثلاث و عشرین؛
برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گیرد و تصویب آن در شب بیست ویکم و تنفیذ آن در شب بیست‏ و سوم.

 (وسائل الشیعه، ج 7 ص 259)

 12- احیاء شب قدر
فضیل بن یسار گوید:
کان ابو جعفر (علیه السلام) اذا کان لیلة احدى و عشرین و لیلة ثلاث و عشرین اخذ فى الدعا حتى یزول اللیل فاذا زال اللیل صلى؛
امام باقر (علیه السلام) در شب بیست و یکم و بیست‏ و سوم ماه رمضان مشغول دعا مى‏شد تا شب بسر آید و آنگاه که شب به پایان مى‏رسید نماز صبح را مى‏خواند.

 

وسائل الشیعه، ج 7، ص 260، ح 4)

 

13- زکات فطره
امام صادق (علیه السلام) فرمود:

ان من تمام الصوم اعطاء الزکاة یعنى الفطرة کما ان الصلوة على النبى (صلى الله علیه و آله) من تمام الصلوة؛
تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (صلى الله علیه و آله) کمال نماز است.

 (وسائل الشیعه، ج 6 ص 221، ح 5)

 14- بهار قرآن
امام محمد باقر علیه السلام:

لکل شیء ربیع و ربیع القرآن شهر رمضان؛
هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.

 

(اصول کافی / ج2 / « کتاب فضل القرآن » « باب نوادر » حدیث 9 و 10)

 


[ شنبه 90/5/15 ] [ 4:0 عصر ] [ خادم کوچک ]

 بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

  یاعَلیُّ یا عَظیمُ

ای والا ! ای بزرگ !

  یا غَفُورُ یا رَحیمُ

   ای آمرزنده! ای مهربان !

  أنتَ الرَّبُّ العَظیم

   تویی پروردگار بزرگ.

   الَّذی لَیسَ کَمِثلِِهِِ شَیءٌ

     که همانندی ندارد .

   و هوَ السَّمیعُ البصیرُ

      و هم او شنوای بیناست .

 و هَذا شَهرٌ

   این ماهی است

   عَظَّمتَهُ و کَرَّمتَهُ

     که بزرگش داشتی ، گرامیش کردی

    و شَرَّفتَهُ و فَضَّلتَهُ

    شرافتش بخشیدی و برترش ساختی

   عَلَی الشُّهُورِ

 برهمه ی ماه ها

  و هوَ الشُّهرُ الَّذی

  آن ماهی است ک

 فَرَضتَ صِیَامَهُ عَلَیَّ

   روزه اش را بر من واجب کردی .

 و هوَ شَهرُ رَمَضَانَ

 آن ماهِ رمضان است .

 الَّذی أَنزَلتَ فِیهِ القُرانَ

 که در آن قرآن را نازل کردی ،

هُدیً لِلنَاسِ

  راهبری برای مردم ،

 وَ بَیِّنَاتٍ مِنَ الهُدَی

 و برهان هایی از هدایت ،

 و الفرقَانَ

    و معیارِ حق از باطل .

وَ جَعَلتَ فِیهِ لَیلَهَ القَدرِ

  در این ماه ، شبِ قدر قرار دادی

وَ جَعَلتَهَا خَیرًا مِن أَلفِ شَهرٍ

 بهتر از هزار ماه .

فَیَاذَا المَن

پس ای نیکی بخش

وَ لا یُمَنُّ عَلَیکَ

که بر تو منتی نیست ،

مُنَّ عَلَیَّ

بر من منت گذار

بِفَکَاکِ رَقَبَتِی مِنَ النَّار

  به رهاییِ از آتش

فِیمَن تَمُنُّ عَلَیهِ

 در میانِ منت یافتِگانت .

وَ أَدخِلنِی الجَنَّهَ

    و مرا به بهشت وارد نما .

  بِرَحمَتِکَ یَا أَرحَمَ الرَّ احِمِینَ .

 با مهربانی خود ای مهربان ترین مهربانان.

 

 ماه رمضان ماهی است که انسان در آن بخشیده می‌شود.

ماهی است که دعا در آن اجابت می‌شود.

به احترام نزول قرآن.

ماه رحمت و برکت است.

پس بعد از هر نماز یومیه بخوانیم دعای سفارش شده بالا را

و از خدا بخواهیم که ما را مورد لطف و غفران قرار دهد.

پس بعد از هر نماز یومیه بخوانیم دعای سفارش شده بالا را

و از خدا بخواهیم که ما را مورد لطف و غفران قرار دهد.

 

دانلود دعای یا علی یا عظیم (صوتی و تصویری)
 
 
 
http://maheramezoon.persiangig.com/image/1223.gif
 

[ جمعه 90/5/14 ] [ 5:54 صبح ] [ خادم کوچک ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : خادم کوچک[76]
نویسندگان وبلاگ :
خادم یک[0]

امکانات وب